Visie
Dit schoolplan is een uitgebreid gezamenlijk traject geschreven door
leerlingen, ouders en medewerkers. Samen hebben we de
drie speerpunten voor de periode 2020-2024 bepaald:
• Brede vorming: leerlingen ontwikkelen zich tot de beste versie
van zichzelf. Hierbij leren ze zichzelf kennen, leren ze eigen
verantwoordelijkheid nemen en kunnen ze zichzelf verhouden tot de
samenleving waar ze deel vanuit maken. Het vak godsdienst en het kunsten cultuuronderwijs zien we hierbij als essentieel.
• Breed aanbod: op onze school willen we leerlingen een balans geven
tussen kennisvakken, kunstvakken en bewegingsonderwijs op alle
afdelingen.
• Leerlingbegeleiding: al jarenlang staat het Maartens bekend om een
sterke en inclusieve leerlingbegeleiding. Wij vinden dan ook dat op onze
school alle leerlingen de begeleiding krijgen die ze nodig hebben. Bij de
ontwikkeling van leerlingbegeleiding zien we een sterkere rol voor de
mentor, interne en externe experts en ouders.
Hiernaast vinden we de volgende aspecten belangrijk, waarbij ze
dienend zijn voor de genoemde speerpunten:
• We leiden onze leerlingen op tot wereldburgers
• Onze leerlingen zijn ICT-vaardig en mediawijs
• We willen het beste uit elke leerling halen, ook als het gaat om
opleidingsniveau
• Wij verschaffen met toetsen leerlingen inzicht in hun leerproces
• Elke afdeling heeft duidelijke leerlijnen
• Wij weten op school van elkaar verwachten en brengen hier structuur
in aan
• Iedereen ervaart een veilig schoolklimaat
• Medewerkers leren van en met elkaar
• Wij hebben een duidelijk profiel van de ‘Maartensmedewerker’
• Wij werken cyclisch en aan de hand van duidelijke doelen
• Samen maken leerlingen, ouders en medewerkers het schoolbeleid